مراقبه ای برای دوستی با آسیب پذیریهایمان

یادگیری هماهنگ شدن با آسیب پذیریهایمان، یک عمل شجاعانه است که به ما امکان می دهد روابط عمیق تر و واقعی تری ایجاد کنیم.

اگر فرد بزرگسالی هستید شاید بارها به شما گفته شده که اشک نشانه ضعف است یا به شما می گویند که هرگز نباید ترسی از خود نشان دهید تا مبادا مورد استثمار قرار بگیرید. و اینها به شما فهمانده که گذر از احساسات پیچیده مانند حسادت، رنجش یا اندوه چقدر دشوار است و در نهایت شما هستید که این تجربیات را حفظ می کنید و آنها را مانند یک بازوی در رفته در یک آویز به گردن خود آویزان می کنید و از خود دور نمی کنید. همانطور که دراز کردن بازوی آسیب دیده خطر آسیب بیشتر را ایجاد می کند، دور ماندن از روابط صمیمانه از آسیب عاطفی و استثمار جلوگیری می کند.

می دانید که چگونه به نظر می رسد؟

شاید بخواهید مانند رواقیون خود را منزوی کنید. شاید خودتان را در کار یا سرگرمی هایتان دفن کنید یا شاید اگر در وضعیت شکننده ای باشید، ممکن است خشم و عصبانیت خود را بر سر فردی بی گناه که می تواند هدف آسانی برای شما باشد خالی کنید. البته بهتر می دانید که هیچ یک از این چیزها به شما حس خوبی را منتقل نمی کنند و اگر این اعمال شما باعث دوری دیگران از شما شود، احساس شرمندگی دور از انتظار نیست.

با این حال، این فکرهای محدود کننده نباید تبدیل به یک ویژگی تعیین کننده برای شما شود. زندگی به همراه آسیب پذیری را می توان آموخت. در واقع، هر کسی می تواند یاد بگیرد که چگونه در برابر آسیب پذیری هایش چطور باید عمل کند.

تمرینی برای شروع

  1. برای شروع، یک مکان آرام برای مراقبه و تامل پیدا کنید و در مورد سوالات پایین در سکوت فکر کنید و پاسخ دهید.
  2. رابطه شما با آسیب پذیری چگونه بوده است؟
  3. به زمانی فکر کنید که نتیجه مطلوبی داشتید: زمانی که تصمیم گرفتید در مقابل کسی که به او اعتماد دارید آسیب پذیر باشید. این می تواند هر چیزی باشد، حتی یک چیز کوچک. اکنون با تأمل در مورد آن موضوع فکر کنید، چه احساسی داشتید که به این شخص اجازه دادید تا شاهد نیاز شما باشد؟ او برای رابطه شما چه کرد؟
  4. تجربه مثبت آسیب پذیری را در ذهن نگه دارید: آیا بخشی از شما درونتان پنهان شده است و اکنون باید آن را تصدیق کنید؟ احساس سختی را در نظر بگیرید، مانند تنهایی، که نام بردن از آن سخت بوده است، و تاثیر این که فقط اجازه دهید بدون ثبت آن وجود داشته باشد.
  5. ارائه تجربه خود به کسی که به او اعتماد دارید چگونه خواهد بود؟ نتیجه مثبتی را که در مرحله سه داشتید، در نظر بگیرید، که در آن بر بی میلی خود در مورد مطرح کردن آسیب پذیری غلبه کرده و مشکل خود را پیش کشیده اید. اگر این کار یک بار دیگر امکان پذیر باشد، آیا چیزی وجود دارد که با یک شخص قابل اعتماد به آن بپردازید؟
  6. در نهایت، در مورد آنچه ممکن است از این تمرین در آسیب‌پذیری به دست آید، فکر کنید: توانایی اجازه دادن به شخص دیگری برای تشخیص و احتمالاً کمک به شما در انجام یک مبارزه، فرصتی برای تقویت پیوند رابطه خود، عمیق تر شدن اعتماد در پرداختن به سایر بخش های آسیب پذیر زندگی شما که ممکن است در آینده ظاهر شوند.

مراقبه هدایت شده برای دوستی با آسیب پذیری

  1. برای شروع، یک مکان راحت در خانه خود پیدا کنید که بتوانید در آن بنشینید یا دراز بکشید: قبل از شروع مراقبه می توانید صدای خود را ضبط کرده و سپس به مراقبه بدون حواس پرتی گوش دهید، جایی که فقط می توانید برای چند لحظه حضور داشته باشید. با قرار گرفتن در موقعیتی راحت، به خود اجازه دهید از طریق بینی نفس را به درون بکشید. بازدم از طریق دهان انجام دهید. یک نفس دیگر از طریق بینی وارد و از طریق دهان خارج شود و همینطور به نفس کشیدن ادامه بدهید
  2. در چشم ذهن خود، به خود اجازه دهید که واقعاً آن قسمت از خود را که آرزوی دیده شدن را دارد مشاهده کنید، آرزو دارد مورد توجه قرار گیرد، که مشتاق بخشیده شدن است، آرزوی دوست داشته شدن دارد. و همانطور که با این قسمت از خود روبرو می شوید، اجازه دهید که این بخش تقویت شود. به خصوصیات دیده شدن، دوست داشته شدن، شفا یافتن و به معنای این واژه ها توجه کنید.
  3. این هدیه شماست هدیه ای برای اهدا به کسی که به او اعتماد دارید. در حال تأمل در مورد این هدیه: چه کسی در زندگی شما شایسته دیدن، دانستن، بخشیدن، دوست داشتن این بخش از شماست؟ صورت آنها را به چشم ذهن خود بیاورید. توجه به ویژگی هایی که به شما می گوید این شخص قابل اعتماد است و سزاوار کشف و التیام آسیب پذیری شماست.
  4. به خودتان اجازه دهید تا پتانسیل زندگی خود را نیز ببینید و این هدیه را با این شخص به اشتراک بگذارید. چه معنایی برای شما دارد که این بخش از خود را وارد این رابطه کنید؟ واقعاً متوجه شوید که این شخص شما را دوست دارد. بخشیدن، شفا دادن با مشاهده شما و آسیب پذیریتان.
  5. در حین انجام این کار، با خود متعهد شوید که چه چیزی باید گفته شود:  چیزاهایی که باید با این شخصی که به شما نشان داده قابل اعتماد است در میان گذاشته شود.
  6. به دم و بازدم برگردید و مراقبه را به اتمام برسانید

منبع Mindful.org

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *