چگونه کودکان می توانند تفاوت ها را از طریق مجازی برطرف کنند…

من کلاس ششم را در یک مدرسه ابتدایی در پالم کوست، فلوریدا تدریس می‌کنم. می‌خواهم دانش‌آموزانم از جعبه‌های خود بیرون بروند و با افرادی ملاقات کنند که ممکن است متفاوت از آنچه هستند به نظر برسند، اما در واقع امیدها، رویاها، علاقه‌مندی‌ها، دوست نداشتن‌ها و غیره مشابهی دارند. همچنین از آن‌ها بخواهید که در شروع و شرکت در مکالمات دشوار راحت باشند.»

«در چند هفته گذشته، بچه‌ها لحظات شگفت‌انگیزی را سپری کرده‌اند که چشمان خود را به هویت خود و همکلاسی‌هایشان باز کرده‌اند. ما همچنین با دوستان خود در موبایل (آلاباما) ملاقات کردیم که عالی بود! همه ما مشتاقانه منتظر اتفاقات بعدی هستیم.»

این بازتاب از معلمانی است که در همدلی در سراسر ایالات متحده، ابتکاری توسط همدل که کلاس های مدرسه ابتدایی را در ایالات متحده از طریق یک پلت فرم آنلاین به هم متصل می کند. این برنامه به کودکان کلاس سوم تا پنجم فرصت‌هایی برای ارتباط با تفاوت‌های نژادی و اجتماعی-اقتصادی، از جمله فعالیت‌هایی برای حمایت از گفتگوی زنده و ناهمزمان و همکاری با کلاس‌های دیگر می‌دهد. هدف این برنامه ایجاد همدلی و تفاهم، و توانمندسازی دانش آموزان برای همکاری برای انجام اقداماتی دلسوزانه و آگاهانه در مورد مسائل محلی است که بر جوامع آنها تأثیر می گذارد.

ما در زمان شکاف های اجتماعی، جنگ های فرهنگی و عدم تحمل زندگی می کنیم. برنامه همدلی در سراسر ایالات متحده می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در مورد چگونگی کمک به کودکان برای تمرین همدلی و غلبه بر تفاوت‌هایشان به ما بیاموزد، بنابراین می‌توانیم جامعه‌ای منسجم بسازیم که قادر به مقابله با مشکلات جهانی امروز باشد.

غلبه بر تعصب با ارتباط

محققان داشته اند یافت این عشق درون گروهی – علاقه مندی به افرادی که به گروه خود ما تعلق دارند – در کودکان پیش دبستانی ظاهر می شود و می تواند باعث تعصبات به نفع گروه آنها در طول دوران کودکی شود، خواه آن گروه تیم آنها باشد یا نژاد یا قومیت آنها. علاوه بر این، نفرت برون گروهی – دوست نداشتن برای افرادی که خارج از گروه ما هستند – پس از شش سالگی ظاهر می شود و می تواند این تعصبات را بیشتر تشدید کند.

تبلیغات
ایکس

در حالی که نفرت برون گروهی می تواند منجر به تعصب و تبعیض شود، این اجتناب ناپذیر نیست. دوست یابی خارج از گروه ما نقش بسزایی در کاهش کلیشه ها و تعارض دارد. اما یک مانع عمده برای روابط مثبت بین گروه‌های مختلف این است که ما اغلب از حباب‌های خود عبور نمی‌کنیم و به نوبه خود فرصتی برای ملاقات و پرورش دوستی با یکدیگر نداریم.

یکی از راه‌های مهم برای کاهش تعصب، این است که افراد با هویت‌های گوناگون و تجربیات زیسته به سادگی به آن‌ها دست یابند در تماس باشید با یکدیگر.

محقق گوردون آلپورت چهار کلید برای تعاملاتی که می‌توانند به شکستن سوگیری‌های منفی و ترویج نگرش‌های مثبت در میان گروه‌های مردم کمک کنند، توضیح داد. اولاً، هر دو گروه باید دارای موقعیت برابر باشند، نه اینکه یک گروه قدرت بیشتری بر دیگری داشته باشد. دوم، این جلسه باید حس همکاری را تقویت کند تا گروه ها روی چیزی با هم کار کنند. سوم، گروه ها باید با اهداف مشترکی که همه برایشان ارزش قائل هستند گرد هم آیند. و در نهایت، تماس بین گروه ها نیاز به حمایت رهبران یا نهادها دارد.

بنابراین چگونه می توانیم این نوع تعاملات مثبت را برای بچه ها تسهیل کنیم؟

قدرت تبادل مجازی

صرافی های مجازی روشی نوآورانه برای کمک به کودکان و جوانان برای حرکت فراتر از حباب‌های خود و ارتباط بین فرهنگ‌ها و کشورها با استفاده از فناوری است. آنها دانشجویان را در دو بخش مختلف کشور یا جهان به صورت آنلاین درگیر می کنند. تبادلات مجازی اغلب توسط معلمان تسهیل می‌شود، با فعالیت‌هایی که شباهت‌های کودکان و راه‌هایی را که آنها می‌توانند با هم بر روی اهداف مشترک کار کنند، برجسته می‌کنند. به این ترتیب، مواد ضروری و با پشتوانه تحقیقاتی برای تماس مثبت در جای خود قرار دارند.

Empatico، یکی از سازمان‌های پیشرو در تبادل مجازی، یک پلت‌فرم فناوری ملاقات ویدیویی رایگان است که از مربیانی پشتیبانی می‌کند که به دانش‌آموزان K-12 در سراسر جهان آموزش می‌دهند تا کلاس‌های درس خود را به‌طور مجازی به یکدیگر متصل کنند، و Empathy در سراسر ایالات متحده یکی از آنهاست. بسیاری از ابتکارات جهانی.

از طریق یک سری از چهار جلسه آماده سازی که در کلاس های درس جداگانه برگزار می شود، به طور متناوب با چهار جلسه تبادل مجازی مشترک، مراقبان و معلمان کودکان را در تجربیات زیر در همدلی در سراسر ایالات متحده راهنمایی می کنند.

شناخت خود و یکدیگر. کودکان بر پرورش خودآگاهی تمرکز می کنند و مراقبان و مربیان مکالمات و تفکر درباره هویت را تسهیل می کنند.

مثلا بچه ها کامل می کنند درختان هویت فرهنگی برای تقویت درک بیشتر از هویت خود. این پروژه هنری شامل بازتاب و بازنمایی بخش‌های مختلف هویت آن‌ها – مانند دستاوردهای بزرگ، امیدها و رویاها، نقاط قوت و ارزش‌ها – در قسمت‌های مختلف درخت است. به عنوان مثال، در ریشه درخت خود، آنها می توانند نام خود، محل آمدن آنها، شهر یا شهر خود و سنت ها و آداب و رسوم مهم خانواده یا جامعه را درج کنند. از کودکان دعوت می شود تا درختان هویت فرهنگی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و راهنمایی می شوند تا در مورد تجربه به اشتراک گذاری، از جمله چیزهایی که در مورد شخص دیگری کشف کرده اند، جالب یا غافلگیرکننده بیاندیشند.

یادگیری در مورد تجربیات زندگی دیگران. کودکان با تمرکز بر تبادل دیدگاه های خود و درگیر شدن در گوش دادن دلسوزانه، با یکدیگر به اشتراک می گذارند. در همین حال، کودکان راهنمایی می شوند تا مشترکات را بیابند و دیدگاه های متضاد را دنبال کنند. به عنوان مثال، کودکان یاد می‌گیرند که چگونه هر گونه تصور قبلی در مورد یکدیگر را شناسایی و به چالش بکشند و نژاد و قومیت را به شیوه‌ای مهربانانه و محترمانه مورد بحث قرار دهند. آنها همچنین یاد می گیرند که چگونه ذهن آگاهی را برای کمک به کاهش هر گونه احساس اضطرابی که در انتظار تعامل با افرادی که هنوز با آنها آشنایی ندارند، انجام دهند.

همچنین از آنها دعوت می شود تا در مکالمات ساختاری که در آن دانش آموزان از یکدیگر می پرسند شرکت کنند سوالات– در مورد چیزهایی که باعث شادی آنها می شود یا چیزی که آنها رویای انجام آن را دارند، برای مثال – که به آنها کمک می کند احساس نزدیکی کنند و دیدگاه های یکدیگر را درک کنند. کودکان همچنین با به اشتراک گذاشتن راهنما در مورد تجربیات زندگی یکدیگر یاد می گیرند نقاط قوت و ارزش هامانند مهربانی و صداقتی که سعی در تجسم آن دارند و تجربیات شخصی که در آن این نقاط قوت و ارزش ها را پرورش داده یا به کار برده اند.

شناسایی یک پروژه یا منطقه برای کاوش با هم. کودکان هنگام انتخاب پروژه ای که ممکن است بخواهند روی آن کار کنند، بر همکاری و تفکر انتقادی تمرکز می کنند و مراقبان و مربیان به آنها کمک می کنند تا نقاط قوت و محدودیت های خود را درک کنند. برای مثال، دانش‌آموزان می‌توانند برای افزایش آگاهی در مورد موضوعی که در جامعه محلی خود تجربه می‌کنند، آثار هنری ایجاد کنند و احساسات خود را در مورد بی‌عدالتی نژادی به اشتراک بگذارند.

در حین کار بر روی این پروژه ها، آنها در مورد تجربیات خود و دیگران در جوامع خود، از جمله روش هایی که در گذشته اقدامات دلسوزانه، آگاهانه و مشارکتی انجام داده اند، فکر می کنند و در مورد آنها به اشتراک می گذارند.

انجام اقدامات مثبت و دلسوزانه در نهایت، کودکان همدلی و شفقت خود را وارد عمل کرده و در راستای اهداف مشترک در طول تبادل اوج تلاش می کنند. به عنوان مثال، یک کلاس درس در نیو هارتفورد، نیویورک، پروژه خود را شرح داد:

ما با هم راه‌های حل (بی خانمانی) را تجزیه و تحلیل کردیم، به این فکر کردیم که چگونه می‌توانیم به عنوان یک جامعه مسئولیت پذیر باشیم و اقدام/هم پیمانی نشان دهیم. ما مستقل از کلاس شریکمان و همچنین با کلاس شریکمان کار کردیم و توانستیم یک جلسه ذهنی داشته باشیم. واقعا قدرتمند بود و همه دانش آموزان نقش مهمی در روند کلی داشتند. مبادلات مجازی Empatico به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا مناطقی را در جامعه ما که به کمک نیاز دارند را شناسایی کنند و به حل‌کننده مشکلات تبدیل شوند. این تمرکز را برای دانش آموزان ما ایجاد کرد و آنها را به اهمیت سازماندهی پی برد. ما در نهایت به ماموریت نجات لباس و کتاب به کتابخانه محلی و خانه Thea Bowman اهدا کردیم. ما همچنین توانستیم در مورد مدرسه دیگری که هفت ساعت دورتر از ما در منطقه DC بود و نیازهای آنها را یاد بگیریم و توانستیم شباهت ها و تفاوت های بین جوامع / محله ها / مدارس خود را ببینیم. این حس کنجکاوی را برانگیخت و همدلی را برانگیخت.

هدف همدلی در سراسر ایالات متحده پرورش همدلی دانش آموزان در سه زمینه است. اول، همدلی عاطفی شامل توانایی ما برای تجربه احساسات دیگران است. همدلی شناختی ظرفیت ما برای درک دیدگاه شخص دیگر را در بر می گیرد. در نهایت، همدلی رفتاری انگیزه ما را برای حمایت از دیگران توصیف می کند. در عین حال، این برنامه به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا این نوع همدلی را نسبت به خود، دیگران و گروه‌هایی که با خودشان متفاوت هستند، توسعه دهند.

آ ارزیابی رسمی بر اساس مشاهدات معلمان، برنامه همدلی در سراسر ایالات متحده آمریکا نشان داد که دانش آموزان در ظرفیت خود برای مشاهده تبعیض نژادی و انجام اقدامات دلسوزانه در پاسخ به آنها رشد کردند. معلمان همچنین متوجه شدند که دانش آموزان آنها به طور فزاینده ای تشخیص می دهند که افراد می توانند رشد کنند و به عنوان عوامل تغییر عمل کنند. علاوه بر این، معلمان همچنین دستاوردهایی را در رشد خود در نتیجه آموزش و استفاده از مواد برنامه گزارش کردند.

ارتباط دانش آموزان فردا

با تمام مزایایی که در هنگام ارتباط کودکان با پیشینه های مختلف ممکن است، چگونه از برنامه های تبادل مجازی بیشتر در مدارس حمایت کنیم؟

آ مطالعه 2022 از برنامه همدلی در سراسر ایالات متحده توسط محقق لورا انگل و همکارانش نشان می دهد که برنامه های تبادل مجازی اغلب توسط معلمان فردی که “قهرمان” می شوند، رهبری می شوند.

انگل و همکارانش توضیح می‌دهند: «تغییر تأکید از قهرمانان فردی به سمت حمایت در سطح مدرسه و ناحیه، نه تنها مشارکت بیشتر در برنامه‌نویسی (مبادله مجازی) را امکان‌پذیر می‌کند، بلکه دامنه مزایای آن را از سطح فردی به سطح سیستم گسترش می‌دهد». مدارسی که علاقه مند به افزایش دسترسی به برنامه‌های (مبادله مجازی) برای جمعیت‌های متنوع‌تر و تسهیل مکالمات بین تفاوت‌های نژادی هستند، باید تلاش خود را بر روی رویکردهای سیستمی متمرکز کنند تا استخدام معلمان فردی.

به عبارت دیگر، اگر می‌خواهیم نسلی از شهروندان دلسوز جهانی را تربیت کنیم، مدارس و مناطق باید تصمیم بگیرند که این یک اولویت است و از معلمانی حمایت کنند که می‌خواهند این فرصت‌های غنی و ذهنی را برای دانش‌آموزان خود فراهم کنند.

همدلی در سراسر ایالات متحده توسط سازمان حمایت شد بنیاد با هم بایستیم و بنیاد لانگ ویو، و با مشارکت مرکز علمی خوب بزرگ و پروژه 2043.

منبع مقاله:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *