ساخت موسیقی با بدن شما، با…

برای رونویسی این قسمت به پایین بروید:

با یک تمرین ساده موسیقی بدن، استرس را کاهش دهید، عزت نفس را افزایش دهید و تمرکز را افزایش دهید. و این کار را با یک دوست انجام دهید تا احساس شفقت و اکسی توسین بیشتری داشته باشید.

نحوه انجام این تمرین:

سعی کنید از این حرکات برای ایجاد ترکیبات ریتمیک مختلف با بدن خود استفاده کنید:

یک: دست‌هایتان را بزنید، به جای اینکه کف دست‌هایتان را کامل به هم بزنید، با هر کف زدن کمی حجامت کنید.

دو: دست راست خود را به سینه چپ بزنید.

سه: برای ضربه زدن به سینه راست، دست چپ خود را بزنید.

چهار: با دست راست به ران راست خود ضربه بزنید.

پنج: با دست چپ به ران چپ ضربه بزنید. سپس به بالا حلقه بزنید.

میزبان شادی امروز:

کیت تری یک نوازنده ضربی و نوازنده بدن است که از سطوح مختلف برای ایجاد ریتم های جالب استفاده می کند.

درباره کیت تری بیشتر بدانید: https://tinyurl.com/5av66v5f

کیت تری را در صحنه تماشا کنید: https://tinyurl.com/299vuw4a

منابع بیشتر از The Greater Good Science Center:

علم حرکت همزمان (پادکست علم شادی): https://tinyurl.com/mrys53k4

پنج راه که موسیقی می تواند شما را سالم تر کند: https://tinyurl.com/4ckbtc2e

چگونه موسیقی به ما کمک می کند خلاق تر باشیم: https://tinyurl.com/4mj6vs44

Wired for Music: https://tinyurl.com/ye2xkjxz

چهار راه موسیقی برای تقویت پیوندهای اجتماعی: https://tinyurl.com/y257y25p

تجربه شما از ساخت موسیقی بدن چگونه بود؟ به ما ایمیل بزنید happypod@berkeley.edu یا از هشتگ #happinesspod استفاده کنید.

ما را در Spotify پیدا کنید: https://tinyurl.com/2cyp46rp

به ما کمک کنید تا Break شادی را به اشتراک بگذاریم! به ما امتیاز دهید و این لینک را کپی و به اشتراک بگذارید: https://tinyurl.com/2cyp46rp

ما در بحران سلامت روانی زندگی می کنیم. بین استرس، اضطراب، افسردگی، تنهایی، فرسودگی شغلی – همه ما می‌توانیم از یک استراحت برای احساس بهتر استفاده کنیم. اینجاست که شکست شادی وارد می‌شود. در هر قسمت پادکست دو هفته‌ای، مربیان شما را از طریق تمرین‌ها و مدیتیشن‌های مبتنی بر تحقیقات که می‌توانید در زمان واقعی انجام دهید، راهنمایی می‌کنند. این تمرین‌های آرامش‌بخش و نشاط‌آور در آزمایشگاه نشان داده شده‌اند که به شما کمک می‌کنند آرامش، شفقت، ارتباط، تمرکز حواس و موارد دیگر را پرورش دهید – آنچه جدیدترین علم می‌گوید مستقیماً از رفاه شما حمایت می‌کند. همه در کمتر از ده دقیقه. یک استراحت کوچک در روز شما.

رونویسی:

داچر کلتنر: من داچر کلتنر هستم، به استراحت خوشبختی خوش آمدید، جایی که ما در روز استراحت کوتاهی می‌کنیم تا تمرینی را امتحان کنیم که به ما کمک می‌کند احساس آرامش و ارتباط با خودمان یا یکدیگر را پیدا کنیم.

امروز ما داریم کار متفاوتی انجام می دهیم. ما قصد داریم ریتم هایی را با استفاده از هیچ چیز جز بدن خود، در نوعی مراقبه موسیقایی خلق کنیم.

نشان داده شده است که تمرینات کوبه ای بدن کمک کننده است کاهش استرس و اضطراب، افزایش عزت نفس، و به ما کمک کنید تمرکز. و وقتی آنها را به صورت همزمان انجام می دهیم – با دیگران – این به ما کمک می کند که بیشتر دلسوز و نوع دوست باشیم و این را من به وجود آوردم سطوح بالاتر اکسی توسین.

کیت تری، آهنگساز و نوازنده سازهای کوبه ای مشهور جهان، امروز پیشرو ماست که از بدن خود به عنوان ساز خود استفاده می کند. همانطور که کیت ما را از طریق تمرینی به نام موسیقی بدن – که فقط با چند دست زدن اولیه شروع می‌شود – راهنمایی می‌کند – و با استفاده از قفسه سینه به سمت برخی ریتم‌ها حرکت می‌کند، ما را دنبال می‌کنیم.

بنابراین جایی را پیدا کنید که در آن احساس راحتی کنید، جایی که بتوانید کمی حرکت کنید، و جایی که برای شما خوب است وارد بدن خود شوید و کمی سر و صدا کنید.

کیت تری: سلام، من کیت تری هستم. من یک نوازنده هستم. من یک رقصنده ریتم هستم و یک مربی هستم. و در دهه 1970 در نتیجه کار با بسیاری از رقصندگان شیر. به این فکر می کردم که می توانم بایستم و می توانم تمام ریتم ها را بزنم. من روی طبل‌هایم، روی بدنم می‌نواختم، آنها واقعاً به من الهام می‌دادند. و من یک نوازنده بدن شدم.

موسیقی بدن در راه های هنری و موسیقی و رقص رقص سرگرم کننده و مفید است، اما دارای ارزش های درمانی است که من در طول سال ها کشف کرده ام.

و به هر حال، شما می توانید این کار را ایستاده یا نشسته انجام دهید، این به شما بستگی دارد.

ابتدا با یک کف زدن شروع می کنیم. پس کف دست به کف می زنم، (کف زدن). و این یک کف زدن با فشار بالا نیست. نباید به درد بخورد. من می گویم، “آماده ای؟ برو» (کف زدن). و در نبض بعدی ضربان ما است. جایی که دست بزنیم بیایید فقط چند مورد از آنها را انجام دهیم. A-آماده، برو (کف زدن). A-ready go (کف زدن). حرکت آماده (کف زدن). اوه، یک بار دیگر (کف زدن). کف زدن چطور؟ (کف زدن) کف زدن. آماده رفتن (کف زدن). آماده رفتن (کف زدن).

تو ایده گرفتی کف دست به کف دست. آن را روشن نگه دارید.

صدای بعدی از قفسه سینه می آید (قطع قفسه سینه). بعد از اینکه کف زدم، (کف زدن) با کف دست راستم سینه‌ام، سینه‌ام (استرنوم) را بازی می‌کنم. بنابراین به نظر می رسد مانند این کف زدن (کف زدن) سینه (تپ). آن را با من امتحان کنید. آماده؟ برو کف زدن (کف زدن)، سینه (تپ). باز هم نور است.

بیایید آن را با کف زدن و دست چپ امتحان کنیم. آماده رفتن – کف زدن (کف زدن، ضربه زدن). دست چپ روی سینه. آماده رفتن (کف زدن، ضربه زدن). دست زدن، سینه. آماده؟ برو (کف زدن، ضربه زدن).

خوب پس راست و چپ را گرفتی. تو این حس رو گرفتی پس بیایید این را کنار هم بگذاریم. بنابراین من می روم کف بزنم (کف بزنم). و سپس با دست راستم، سینه را می نوازم (قطع). به دنبال آن دست چپ با قفسه سینه (تپ). بنابراین به نظر می رسد این است: کف زدن. قفسه سینه قفسه سینه.

آیا آن را با من امتحان خواهید کرد؟ آماده برای رفتن؟ کف زدن قفسه سینه قفسه سینه خوب آماده؟ برو کف زدن قفسه سینه قفسه سینه آماده برای رفتن؟ کف زدن (قطع، ضرب) بله. آماده؟ برو کف زدن، کوبیدن، کوبیدن. آماده برای رفتن. کف زدن، کوبیدن، کوبیدن. یک بار دیگر کف زدن، ضرب و شتم، تند. دست زدن، راست، چپ، روی سینه.

بنابراین ما فقط یک سری سه تایی بازی می کنیم و نبض را حفظ می کنیم. من آن را به شما می دهم. آماده؟ برو دست زدن، راست، چپ به کف زدن، راست، چپ. آماده برای رفتن؟ آماده برای رفتن؟ آره دست زدن به راست، چپ دست، راست چپ. آن را روشن نگه دارید. دو بار دیگر دست زدن، راست، چپ به کف زدن، راست، چپ. یک بار دیگر دست زدن، راست، چپ به کف زدن، راست، چپ. و توقف

حالا اگر به سمت پایین بدن تا بالای پاهایمان ادامه دهیم و اتفاقاً می‌توانید ایستاده یا نشسته این کار را انجام دهید، کار تمام می‌شود. شما. من برم کف بزنم و سپس سینه راست، سینه چپ، پای راست، پای چپ، فقط بالای ران من.

آماده؟ برو کف زدن راست، چپ، راست، چپ. بنابراین، دست زدن به سینه راست، سینه چپ، پای راست است. پای چپ. دوباره آن را امتحان کنید. آماده؟ برو کف زدن سینه سمت راست. سینه چپ. پای راست. پای چپ.

آره شما آن الگو را احساس می کنید، چگونه پیش می رود. راست، چپ، راست، چپ. بیایید دوباره آن را امتحان کنیم. آماده؟ برو کف زدن سینه، سینه، پا، پا دوباره، یا آماده؟ برو کف زدن راست، چپ، راست، چپ. دوباره آماده رفتن؟ یک کف زدن راست، چپ، راست، چپ. اوه، یک بار دیگر. برو کف بزن سینه راست، سینه چپ، پای راست. پای چپ. این پنج نفر شماست. بیایید ببینیم آیا اکنون می توانیم بدون مکث آن را تکرار کنیم یا خیر. پس صداش اینجوری میشه اگر بروم یک، دو، سه، چهار، پنج یا یک، دو. ما فقط در آن ضربان بعدی هستیم، شما با کف زدن برگردید و الگو را شروع کنید. ، شما پنج ساله هستید خیلی خوب. موفق باشید. بیایید آن را امتحان کنیم. آماده؟ برو اوه، کف بزن راست، چپ، راست. برو کف زدن سینه، سینه. آماده باش برو سینه، سینه، پا. پا. کف زدن سینه، سینه. آماده برای رفتن. سینه، سینه. پا. پا. راست، چپ، راست، چپ، راست، چپ به راست. ترک کرد. آره یک بار دیگر سینه، سینه. پا. پا. همینجا با کف زدن تموم میشه

خوب. امیدوارم این به شما ایده هایی بدهد که چگونه انجام کارهای ریتمیک می تواند شما را برای لحظه ای به خودتان بازگرداند. این یک نوع ماساژ عصبی خفیف است که من به آن فکر می کنم. من آن را بسیار آرام‌بخش و همچنین تمرکز می‌کنم. امیدوارم پاسخ مشابهی داشته باشید.

و اگر از انجام این نوع کار موسیقی بدن لذت برده اید، من شما را تشویق می کنم که از یک دوست دعوت کنید تا به شما بپیوندد زیرا هیچ چیز مانند انجام موسیقی بدن با شخص دیگری یا با گروهی از افراد نیست. به نظر من این نوع کار، این کار ریتمیک، به ما کمک می کند تا با خودمان و دیگران ارتباط برقرار کنیم.

از این که من را همراهی میکنید متشکرم.

داچر کلتنر: کیت تری، آهنگساز و نوازنده سازهای کوبه ای بود که از بدن خود به عنوان ساز استفاده می کرد. اگر می‌خواهید ویدیویی از کیت را در حال تماشا ببینید، یادداشت‌های نمایش را در Spotify یا هر جایی که در حال گوش دادن هستید، در حال حاضر بررسی کنید.

این تمرین Body Music را با یکی از دوستانتان امتحان کنید و به ما بگویید که چگونه پیش رفت. می توانید به ما ایمیل بزنید happypod@berkeley.edu.

من داچر کلتنر هستم، از همه شما برای ساختن موسیقی با ما در این استراحت شادی متشکرم.

منبع مقاله:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *