مراقبه ای برای رسیدن به وسعت قلب

 یک مدیتیشن ۱۵ دقیقه‌ای که با تصور خودتان در محاصره یک دسته از موجودات پرمحبت، با ارائه‌های فراوان از عشق و خیرخواهی به شما، آغاز می‌شود.

ما به سمت افرادی که به آن‌ها علاقه مندیم تمرکز می‌کنیم و عشق خود را برای آن‌ها نشان می‌دهیم، اما برای برقراری ارتباط عمیق‌تر با دیگران باید به شخصیتی که کوتاه‌ترین دسترسی به او را داریم، یعنی خودمان، روی آوریم. معمولاً وقتی باور داریم که شایستگی دریافت محبت و توجه دیگران را نداریم، از مراقبت و توجه آن‌ها جدا می‌شویم. این تمرین درمانی به ما یادآوری می‌کند که هیچ کاری نیاز نیست که برای دریافت عشق، ویژه و استثنایی باشیم بلکه به دلیل وجود خودتان، شما شایسته عشق هستید.

1. تصور کنید که توسط افرادی که شما را دوست دارند، محاصره شده‌اید. به آرامی نشسته، با چشمان باز یا بسته، خودتان را در مرکز یک حلقه از موجودات پرمحبت که با آن‌ها آشنایی دارید، تصور کنید. ممکن است برخی از افراد حضوری در حلقه شما نداشته باشند، اما از طریق انگیزه‌بخشی‌های آن‌ها، آن‌ها را دوست دارید. شاید آن‌ها در حال حاضر وجود دارند یا در گذشته، حتی اسطوره‌ای هستند.

2. عشق افرادی که شما را دوست دارند را دریافت کنید. خودتان را به عنوان گیرنده‌ی انرژی، توجه، مراقبت و احترام تمام این موجودات در حلقه عشق خود تجربه کنید. عباراتی که با آنچه که بیشتر برای خودتان می‌خواهید؛ نه فقط برای امروز، بلکه به طور پایدار بیانگر آن هستند، به‌صورت خاموش تکرار کنید. عباراتی که بزرگ و باز هستند، مانند: “می‌خواهم ایمن باشم، خوشبخت باشم، سالم باشم. با آسایش قلب زندگی کنم.” را تکرار کنید. “می‌خواهم ایمن باشم، خوشبخت باشم، سالم باشم. با آسایش قلب زندگی کنم.”

3. به احساسی که هنگام دریافت عشق دارید، آگاه شوید. هنگامی که خودتان را در مرکز حلقه تجربه می‌کنید، احساسات مختلفی ممکن است به وجود آید. ممکن است شادی و تعجب بیان کنید یا احساس خجالت کنید و فکر کنید بهتر است سر خودتان را باز نگه دارید و تمام این موجودات به یکدیگر محبت بفرستند و شما را فراموش کنند. هرچه احساسی به وجود بیاید، به سادگی به آن اجازه‌ی بدهید که از شما عبور کند. نقطه تماس شما با آن عبارات است: “می‌خواهم شاد باشم، می‌خواهم آرامش داشته باشم … یا هر عبارت دیگری که انتخاب کرده‌اید.”

4. به دریافت عشق گشوده شوید. تصور کنید پوست شما متخلخل است و این انرژی گرم و پرمحبت داخل شما می‌آید. خودتان را به دریافت تصور کنید. هیچ چیز ویژه‌ای نیاز نیست که برای دریافت این نوع تأیید یا مراقبت انجام دهید. به سادگی به این دلیل است که شما وجود دارید.

5. مراقبت و محبت خود را به افراد حضوری در حلقه خود بفرستید. شما می‌توانید کیفیت عشق، همدردی و مراقبتی که به سمت خودتان در حال جریان است، به طور مستقیم به حلقه و سپس به تمام موجودات جهان فرستاده شود، به گونه‌ای که آنچه را دریافت می‌کنید، به دادن تبدیل می‌شود. شما کیفیت مراقبت و محبتی که واقعاً در این جهان وجود دارد، را به دیگران می‌دهید. این می‌تواند به بخشی از شما تبدیل شده و بخشی از آنچه که شما بیان یا بازگردانید، شود. وقتی که آماده‌اید می‌توانید چشمان خود را باز کنید یا نگاه خود را بلند کنید تا جلسه پایان یابد.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *