شکست شادی: هیبت در ناپایداری

برای رونویسی این قسمت به پایین بروید.

در این میانجیگری با داچر کلتنر، چند دقیقه وقت بگذارید تا حس هیبت خود را نسبت به دایره زندگی تقویت کنید.

پیوند به رونوشت قسمت: https://tinyurl.com/2tv3whj2

همه موجودات ذی شعور ناپایدار هستند و از این طریق ما قدردانی می کنیم. تندی پیدا می کنیم. حتی اندکی اندوه، اما از آن غم و اندوه، احساس قدردانی عمیق از افرادی که دوستشان داریم.

نحوه انجام این تمرین:

  1. یک مکان راحت پیدا کنید. روی چند نفس عمیق تمرکز کنید و بدن خود را از سر تا پا آرام کنید.
  2. به یکی از بستگان بزرگتر فکر کنید که به او نزدیک هستید. آنها را در ذهن خود مجسم کنید.
  3. تصور کنید که چگونه آنها سال ها پیش به عنوان یک نوزاد وارد جهان شدند.
  4. تصور کنید که این فرد در حال رشد است – از دوران نوجوانی تا بزرگسالی، و ویژگی هایی را که شما تحسین می کنید، در خود ایجاد می کند.
  5. حالا آنها را بعداً در زندگی تصور کنید، در سنین بالاتر.
  6. به پیشرفت زندگی فرد، از ابتدا تا مراحل پایانی در این پیشرفت طبیعی چرخه زندگی برای انسان فکر کنید.
  7. تشخیص دهید که آنها می گذرند یا شاید هم گذرانده اند، و این بخشی از این چرخه است.
  8. به احساس خود توجه داشته باشید.

میزبان شادی امروز:

داچر کلتنر میزبان پادکست برنده جایزه Greater Good Science Center است، علم خوشبختی و یکی از مربیان دوره آنلاین محبوب GGSC به همین نام است. او همچنین مدیر موسس مرکز علمی خوب و استاد روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است.

جدیدترین کتاب داچر را ببینید، هیبت: علم جدید شگفتی روزمره و چگونه می تواند زندگی شما را متحول کند: https://tinyurl.com/4j4hcvyt

منابع بیشتر از The Greater Good Science Center:

آنچه در مورد تاب آوری در میان اندوه آموختم: https://tinyurl.com/2uw7uvxd

نحوه مواجهه با اندوه در خود و دیگران: https://tinyurl.com/yckknp9r

مرگ و قدردانی: https://tinyurl.com/mwcn752j

چگونه به مردن معنای بیشتری بیاوریم: https://tinyurl.com/vnbkwf52
آموزش زندگی در جهانی بدون عزیز: https://tinyurl.com/2v4avfvv

چگونه هیبت را در ناپایداری پیدا می کنید؟ به ما ایمیل بزنید happypod@berkeley.edu یا از هشتگ #happinesspod استفاده کنید.

ما را در Spotify پیدا کنید: https://tinyurl.com/6s39rzus

به ما کمک کنید تا Break شادی را به اشتراک بگذاریم! به ما امتیاز دهید و این لینک را کپی و به اشتراک بگذارید: https://tinyurl.com/6s39rzus

ما در بحران سلامت روانی زندگی می کنیم. بین استرس، اضطراب، افسردگی، تنهایی، فرسودگی شغلی – همه ما می‌توانیم از یک استراحت برای احساس بهتر استفاده کنیم. اینجاست که شکست شادی وارد می‌شود. در هر قسمت پادکست دوهفته‌ای، مربیان شما را از طریق تمرین‌ها و مراقبه‌های مبتنی بر تحقیقات که می‌توانید در زمان واقعی انجام دهید، راهنمایی می‌کنند. این تمرین‌های آرامش‌بخش و نشاط‌آور در آزمایشگاه نشان داده شده‌اند که به شما کمک می‌کنند آرامش، شفقت، ارتباط، توجه‌آگاهی و موارد دیگر را پرورش دهید – آنچه جدیدترین علم می‌گوید مستقیماً از رفاه شما حمایت می‌کند. همه در کمتر از ده دقیقه. یک استراحت کوچک در روز شما.

ما در بحران سلامت روانی زندگی می کنیم. بین استرس، اضطراب، افسردگی، تنهایی، فرسودگی شغلی – همه ما می‌توانیم از یک استراحت برای احساس بهتر استفاده کنیم. اینجاست که شکست شادی وارد می‌شود. در هر قسمت پادکست دوهفته‌ای، مربیان شما را از طریق تمرین‌ها و مراقبه‌های مبتنی بر تحقیقات که می‌توانید در زمان واقعی انجام دهید، راهنمایی می‌کنند. این تمرین‌های آرامش‌بخش و نشاط‌آور در آزمایشگاه نشان داده شده‌اند که به شما کمک می‌کنند آرامش، شفقت، ارتباط، توجه‌آگاهی و موارد دیگر را پرورش دهید – آنچه جدیدترین علم می‌گوید مستقیماً از رفاه شما حمایت می‌کند. همه در کمتر از ده دقیقه. یک استراحت کوچک در روز شما.

رونوشت:

داچر کلتنر: من داچر کلتنر هستم. به شکست شادی خوش آمدید. امروز قصد داریم تمرینی به نام تمرکز بر ناپایداری کسانی که دوستشان داریم انجام دهیم. در غرب، ما اغلب از فکر کردن به ناپایداری افرادی که دوستشان داریم دوری می‌کنیم. سخت است، فکر کردن به از دست دادن آنها دردناک است. چرا این کار را انجام دهیم؟

خوب، چیزی که می دانیم این است که وقتی با ناپایداری افرادی که دوستشان داریم دست و پنجه نرم می کنیم، در واقع دیدگاهی نسبت به این واقعیت زندگی پیدا می کنیم. ما با افراد دیگر احساس انسانیت مشترک داریم. اینکه این فقط یک حقیقت در مورد انسان بودن است، این است که افرادی که دوستشان داریم می گذرند. همچنین این فرصت را به ما می دهد تا به نوعی تجدید نظر کنیم – در گذر زمان و این واقعیت که مردم پیر می شوند و تغییر می کنند تجدید نظر کنیم. بنابراین دلایل خوبی برای تمرکز بر ناپایداری افرادی که دوستشان داریم وجود دارد.

و وقتی با سنت‌های دیگر، مانند سنت بُن هیمالیا، مشورت می‌کنیم، آن‌ها تمرین‌هایی دارند که ما را وادار می‌کند به ناپایداری فکر کنیم، درک کنیم که چه کسی در حال حاضر با ماست و چه کسانی هستند.

بنابراین ما در مورد ناپایداری کسی که دوستش دارید فکر می کنیم.

در وضعیتی آرام قرار بگیرید، وضعیت خوبی داشته باشید، دست ها را در مکانی راحت قرار دهید. چشماتو ببند فقط چند تا نفس عمیق خوب با هم بکشید. اکنون در این استنشاق بعدی، قفسه سینه و شکم خود را باز کنید، فقط شانه ها، پشت و صورت خود را شل کنید. و اجازه دهید این آرامش از طریق پاها و پایین به پاها و دستان شما گسترش یابد. حالا من از شما می خواهم، همانطور که نفس می کشید، یکی از اقوام بزرگتر را تصور کنید که برای شما مهم است. حتی کسی که درگذشته است، فقط تصویری از آن فرد در ذهن خود داشته باشید. با نفس کشیدن، ممکن است چهره، چشمان، بدن و صدای آنها را تصور کنید. اکنون با قدرت تخیل خود نفس خود را بیرون می دهید، تصور کنید که این شخص سال ها پیش به دنیا آمده است و به عنوان یک نوزاد تازه متولد شده وارد جهان شده است.

و سپس در ادامه سفر آنها را به عنوان یک کودک تصور کنید. یه بچه سه چهار ساله اونجا ایستاده. فقط یک عکس از آنها در کودکی بگیرید. و اکنون دوباره، فقط با استفاده از غنای تخیل خود، تصور کنید که این خویشاوند سالخورده در دوران کودکی، به دوران نوجوانی و پیری خود و تبدیل شدن به یک نوجوان، و اکنون یک جوان و بزرگسال در حال رشد ویژگی هایی است که شما تحسین می کنید. تصور پیشرفت زندگی خود را.

و سپس تصور کنید که در مراحل بزرگسالی، ازدواج، بچه دار شدن، انجام کار، گذر از آن بخش میانی زندگی، و اکنون که از میانه زندگی عبور می کنند، شروع به پیر شدن می کنند و فقط پیر شدن خود را تصور می کنند. بدن، از زمانی که تصاویری که شما از نوزادی یا کودکی یا بزرگسالی جوان داشتند، چگونه تغییر کرده اند. ما پیر می شویم و تغییر می کنیم.

و حالا تصور کنید که اگر خوش شانس باشند واقعاً مسن می شوند. ما خوش شانس هستیم که به دهه های بعد، دهه هفتاد و هشتاد، دهه نود، حتی واقعاً چین و چروک های قدیمی و بدن خمیده و کند می شویم. سعی کنید، اگر می توانید، فقط تصویری از روند زندگی این فرد از همان لحظات اولیه تا واقعاً پیر شدن در این پیشرفت طبیعی چرخه زندگی برای انسان ها به دست آورید. و تشخیص دهید که آنها می گذرند یا شاید هم گذرانده اند، و این بخشی از این چرخه است.

حالا بیایید با هم فکر کنیم که وقتی تصاویر و تصاویری از زندگی یک فرد را از شناوری دوران کودکی دریافت می کنیم، در حال حرکت در زندگی و بزرگ شدن است، و اینکه چگونه همه چیز با افزایش سن تغییر می کند. این فقط بخشی از چرخه زندگی ما است و بدانید که این فقط یک ویژگی اساسی عشق ما به مردم است، این ناپایداری است. همه چیز تغییر می کند. همه موجودات ذی شعور ناپایدار هستند و از این طریق ما قدردانی می کنیم. تندی پیدا می کنیم. حتی اندکی اندوه، اما از آن غم و اندوه، احساس قدردانی عمیق از افرادی که دوستشان داریم. و همانطور که به نتیجه ای از این می رسیم، همچنین حسی از آن بینش فلسفی را احساس می کنیم که در طول زندگی همه چیز ناپایدار است.

من Dacher Ketlner هستم، از اینکه این استراحت شادی را با من بردید متشکرم. Happiness Break توسط مرکز علمی Greater Good Science PRX UC Berkeley تولید شده است.

منبع مقاله:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *