وقتی خودمراقبتی سنگین است چه باید کرد؟

زمانی که حتی سه دقیقه تنفس مثل کار است، ممکن است نیاز داشته باشیم که به خود استراحت دهیم.

گاهی اوقات آنقدر خسته هستم که نمی توانم کارهای خودمراقبتی را انجام دهم و می دانم که چرخه بدی است، اما به عنوان پرستار کار می کنم و بعضی روزها نمی توانم این کار را انجام دهم.

مراقبت از خود می تواند مانند یک بار احساس شود. ما می توانیم در شکاف بین جایی که هستیم و جایی که فکر می کنیم باید باشیم گم شویم. بنابراین، زمانی که برای مراقبت از خود خیلی خسته هستید، فضای تنفسی سه دقیقه ای را امتحان کنید.

ابتدا، بررسی کنید که کجا هستید، چه چیزی در حال حاضر برای شما در افکار، احساسات و بدن وجود دارد. فقط با تجربه فعلی خود، خواسته یا ناخواسته آشنا شوید. سپس توجه خود را به احساس تنفس، بالا و پایین رفتن شکم با هر دم و بازدم محدود کنید. و در نهایت، توجه را به کل بدن در اطراف نفس گسترش دهید و هر احساسی را به خود اختصاص دهید. این تحقیق مختصر در مورد تجربیات خودمان می تواند به ما آگاهی لازم را بدهد تا بتوانیم از خود و دیگران مراقبت کنیم.

زمانی که حتی سه دقیقه تنفس مثل کار است، ممکن است نیاز داشته باشیم که به خود استراحت دهیم.

زمانی که حتی سه دقیقه تنفس مثل کار است، ممکن است نیاز داشته باشیم که به خود استراحت دهیم. لیست بزرگ مراقبت از خود را فراموش کنید. کار کوچکی که می توانید انجام دهید چیست؟ این ممکن است چیزی باشد که اگر قرار باشد مزمن شود، فکر نمی‌کنید سالم باشد، اما چه چیزهایی باعث می‌شوند احساس خوبی داشته باشید؟ وقتی خسته شدید، چیزی کوچک و قابل کنترل انتخاب کنید و بگذارید کافی باشد.

 

منبع Mindful.org

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *