چهار نوع دوستی کاری (و کدام یک بهترین است…

در نوجوانی و بیست سالگی، زیاد به این فکر نمی‌کردم که دوست داشتن افرادی که با آنها کار می‌کردم چقدر مهم است. در آن زمان، من به عنوان پیشخدمت در یک رستوران تورنتو کار می کردم و دوستی با همکارانم بخشی از این تجربه بود.

اما زمانی که استاد دانشگاه و مربی اجرایی شدم، به اهمیت روابط در محل کار پی بردم. من الان این را می دانم محل کار بهتر عمل می کند وقتی همکاران روابط خوبی با یکدیگر دارند.

این یافته‌ها با احساس مشترکی که من در بیش از 20 سال کار با کارمندان متوجه شده‌ام در تضاد است: اعتقاد به اینکه لازم نیست با همکاران خود دوست باشید. اگرچه این دیدگاه قابل درک است، اما مفید نیست – به خصوص وقتی صحبت از کار در کنار افرادی باشد که با آنها ارتباط خوبی ندارید.

انواع دوستی های کاری

تبلیغات
ایکس

حدود 30 درصد از مردم آمریکای شمالی می گویند آنها در محل کار یک دوست صمیمی دارند. بقیه گزارش می دهند که دوستان کاری منظم دارند.

تمایز گذاشتن بین انواع مختلف دوستی مفید است، زیرا همه روابط دارای مزایای یکسانی نیستند. با مشخص کردن انواع دوستی، و درک مزایای هر یک، می‌توانیم تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد اینکه آیا سرمایه‌گذاری در روابط خاص ارزشمند است یا خیر، اتخاذ کنیم.

با استفاده از قبلی تحقیقات روانشناختی در باره انواع مختلف دوستی در محل کار، همراه با تجربه کار با هزاران مدیر و رهبر، چهار دسته دوستی برای محل کار ایجاد کرده ام.

1. بهترین دوست محل کار. این یک دوستی بسیار نزدیک با یک همکار است که با افشای شخصی مشخص می شود. بهترین دوستان محل کار برای یکدیگر احترام زیادی قائل می شوند و از اعتماد و صداقت استفاده می کنند.

2. محل کار نزدیک دوستانه. اینها دوستی های صمیمی هستند، اما نه کاملاً در سطح بهترین دوست. اکثر افراد در این روابط می خواهند دوستان خوبی باقی بمانند، حتی اگر یک نفر محل کار را ترک کند.

3. محل کار دوستانه. این رابطه دارای برخی از ویژگی های مشابه با بالا است، اما کمتر احتمال دارد که پس از کار ادامه یابد. همچنین معمولاً افشای شخصی کمتری وجود دارد. به عبارت دیگر، این رفیق کار است – آن نوع فردی که با او ناهار یا قهوه می خورید.

4. آشنایی همکار. این به شخصی اشاره دارد که ممکن است مرتباً در محل کار شما را ببینید، اما تعامل شما با او به تبادل لبخند یا خوشایندهای کوتاه محدود می شود.

مزایای دوستی در محل کار

دوستی در محل کار تقویت می شود نوآوری، احساس امنیت روانی، و شفقت هنگامی که کارفرمایان بین رهبری و دوستی با کارکنان خود تعادل برقرار می کنند، آسیب پذیری، سازگاری و فروتنی را تشویق می کند که در محیط های تجاری امروزی مورد نیاز است.

التون مایو، یکی از بنیانگذاران نظریه سازمانی مدرن، این را تشخیص داد فرصت هایی برای ارتباطات اجتماعی-عاطفی در محل کار بود برای عملکرد بسیار مهم است.

هر چند صرفاً به اشتراک گذاشتن اطلاعات با شخص دیگری این فرصت ها را فراهم نمی کند – یک تبادل عاطفی لازم است. تبادل عاطفی مستلزم باز بودن در مورد احساسات و نگرانی های خود است، در حالی که تبادل اطلاعات اینطور نیست.

به دلیل این مبادلات عاطفی، دوستی در محل کار می تواند دشوار باشد. نیاز به الف دارند سرمایه گذاری زمانی قابل توجهو همچنین اعتماد و افشا، که هر دو می توانند دلهره آور باشند برای برخی

کدام روابط ارزشمند هستند؟

پیدا کردن و حفظ دوستان در محل کار دارد اهمیت فزاینده ای برای مردم پیدا می کند از زمان شروع همه گیری از آنجایی که کار دورافتاده و ترکیبی رایج تر شده است، دوستی در محل کار نقش مهمی را در ارائه حمایت های اجتماعی و عاطفی ضروری به عهده گرفته است.

رابطه بهترین دوست در محل کار بیشترین مزایا را به همراه دارد زیرا بیشترین فرصت را برای تبادل عاطفی بین همکاران فراهم می کند. این مزایا عبارتند از افزایش شادی، بهره وری و انگیزه در کارگران

ولی روابط نزدیک دشوار است و خسته کننده برای نگهداری، یعنی این نوع روابط معمولا در مقایسه با انواع دیگر نادرتر هستند.

روابط دوستانه و دوستانه نزدیک در محل کار بیشترین احتمال را دارد که این مزایا را به همراه داشته باشد، بدون اینکه از نظر عاطفی زیاد تخلیه شود یا حفظ آن سخت باشد. با این وجود، توجه به این نکته مهم است که روابط دوستانه نزدیک با چالش‌هایی مشابه داشتن یک دوست صمیمی در محل کار مواجه هستند – یعنی خطر بیشتر درگیری شخصی که به محل کار سرایت می‌کند.

آشنایان همکار یکی از انواع روابط در محل کار هستند که هیچ یک از مزایایی که از داشتن دوستان در محل کار به دست می آید را به همراه ندارند. اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از کار ببرید، بهترین گزینه این است که سعی کنید و دوست پیدا کنید.

بی دوستی نتیجه نمی دهد

اما اگر یک همکار داشته باشید که واقعاً نمی توانید آن را تحمل کنید چه؟ به غیر از پوزخند و تحمل حضور آنها، می توانید انتخاب کنید که خود را حذف کنید. این می‌تواند به معنای ترک نقش یا تلاش برای فاصله گرفتن از آن شخص بدون قربانی کردن توانایی‌های خود باشد.

در حالی که اجتناب از کسانی که دوست ندارید می تواند مفید باشد، انجام آن در محل کار اغلب چالش برانگیز است. علاوه بر این، غیر دوستانه بودن در محل کار – چه به این دلیل که ایجاد دوستی بسیار دشوار است یا به این دلیل که از شخص خاصی دوری می کنید – می تواند کارساز باشد. کمتر لذت بخش و جذاب است.

کارمندانی که کمتر درگیر هستند در کار خود معنای کمتری پیدا می کنند و دریافت کنید فرصت های کمتر برای پیشرفت. غیر دوستانه نیز می تواند منجر به سطوح بالاتری شود تنهایی و انزوا، که می تواند شما را بیمار کند.

یک دیدگاه جدید

اگر تصمیم دارید با یک همکار که دوست ندارید رابطه دوستانه برقرار کنید، راهبردهایی وجود دارد که می توانید برای حفظ رابطه کاری سازنده با آنها استفاده کنید. یکی از این استراتژی ها شامل استفاده از قالب بندی مجدد مثبت برای تغییر طرز تفکر و تفسیر رفتار همکارتان است.

استفاده از استعاره برای تغییر دیدگاه شما می تواند راهی مفید برای انجام این کار باشد. یکی از استعاره های مفید، تشبیه همکارتان به کتاب است. هنگام خواندن کتاب، حتی اگر لذت بخش باشد، ممکن است قسمت هایی وجود داشته باشد که دوست نداشته باشید و نادیده بگیرید. با این حال، شما هرگز کل کتاب را رد نمی کنید.

به کار بردن این استعاره برای همکاران می تواند به شما کمک کند تا قسمت های مربوط به شخصی را که دوست دارید برجسته کنید و در عین حال بخش های کمتر مطلوب را رها کنید. مهم است که تشخیص دهید هیچ کس کامل نیست – در کار یا خارج از آن.

در حالی که همیشه همکارانی وجود خواهند داشت که به آنها اهمیت نمی‌دهید، اما دانستن اینکه با برخی چارچوب‌بندی‌های مجدد، می‌توانید به ایجاد یک محل کار بهتر برای خود و اطرافیانتان کمک کنید، می‌تواند قدرت‌بخش باشد.

این مقاله بازنشر شده است از گفتگو تحت مجوز Creative Commons. را بخوانید مقاله اصلی.

منبع مقاله:

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *